Czarny Bór
- gmina ludzi z pasją
BIP
data

MNIEJ AZBESTU W GMINIE
25.09.2017

W ramach dotacji otrzymanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w naszej gminie 37 gospodarstw skorzystało z możliwości usunięcia ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest. Nabór wniosków dla zainteresowanych zakończył się 10 stycznia br. i dotyczył dwóch możliwości skorzystania z dotacji: demontażu, odbioru i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest oraz samego odbioru wcześniej zdemontowanych wyrobów tego rodzaju i ich unieszkodliwienia. W okresie od maja do połowy sierpnia w ramach złożonych wniosków zdemontowano, odebrano i unieszkodliwiono 66 ton wyrobów zawierających azbest, oraz odebrano i unieszkodliwiono 48 ton tych wyrobów.

Całkowita wartość zadania wyniosła 54 787,27 zł z czego 85% tej kwoty, tj. 46 569,18 zł zostało pokryte z dotacji przyznanej z WFOŚ, natomiast pozostałe 15%, tj. 8 218,09 zł zostało pokryte z budżetu Gminy Czarny Bór. Dzięki temu przedsięwzięciu możemy oddychać czystszym powietrzem. Nadal jednak na wielu posesjach, głównie na pokryciach dachowych budynków, pozostają wyroby zawierające azbest. Gmina będzie zabiegać o kolejne środki na dofinansowanie usuwania azbestu z terenu naszej gminy w celu poprawy jakości powietrza i ochrony zdrowia mieszkańców.

fot. źródło: http://www.wfosigw.wroclaw.pl

« powrót