Czarny Bór
- gmina ludzi z pasją
BIP
data

trwa usuwanie azbestu
12.07.2018

Trwają prace związane z usuwaniem azbestu w gminie Czarny Bór. Dzięki dużemu wsparciu w dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu 17 budynków na terenie gminy zostało uwolnione od odpadu niebezpiecznego dla życia i zdrowia, jednocześnie zabudowa mieszkalna i gospodarcza nabrała pozytywnego wyglądu. Od wielu lat podejmujemy działania proekologiczne. To kolejne z nich. Na wnioski od mieszkańców w nowym naborze czekamy do 11 stycznia przyszłego roku – mówi Adam Górecki, wójt gminy.

W zakładce prezentujemy wszystkie niezbędne informację dotyczące złożenia dokumentów.

 

Wójt Gminy Czarny Bór ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czarny Bór w 2019r.

Każdy właściciel nieruchomości, zainteresowany pozbyciem się azbestu z terenu swojej nieruchomości winien złożyć stosowny wniosek do 11 stycznia 2019r.

Druk wniosku oraz szczegółowe informacje na temat programu dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Czarny Bór lub w siedzibie Urzędu Gminy w Czarnym Borze - pok. nr 12 (Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej).

Jednocześnie Wójt Gminy przypomina, że zgodnie z art. 162 ustawy z dnia  27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania  i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8 poz. 31) właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości, na której znajduje się azbest, ma obowiązek corocznie - w terminie  do dnia 31 stycznia - przedkładać wójtowi informację na temat wyrobów zawierających azbest.

W przypadku ubiegania się o dofinansowanie prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, w/w informacje należy przedłożyć wraz z wnioskiem.

Wnioskodawcy muszą być ujęci w rejestrze gminy oraz w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów
i Odpadów Zawierających Azbest, w tzw. bazie azbestowej.

Jednocześnie informujemy, że dofinansowanie w/w zadania uzależnione będzie od otrzymanej przez gminę Czarny Bór dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zadanie realizowane będzie przez Wykonawcę wybranego przez gminę zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, posiadającego niezbędne uprawnienia i kwalifikacje                      do usuwania wyrobów zawierających azbest i obejmować będzie:

- demontaż, zabezpieczenie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest;

- odbiór, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.

Uwaga: dofinansowanie nie dotyczy kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

 

Dokumenty do pobrania:


Oświadczenie o korzystaniu z pomocy de minimis

 

Oświadczenie o ochronie danych osobowych

 

Oświadczenie współwłaścicieli

 

Wniosek o udzielenie dofinansowania zadania polegającego na usunięciu azbestu i wyrobów zawierających azbest

 

Informacja o wyrobach zawierających azbest

 

« powrót